مقدمات سفر

چین هم از اون کشور های دوست و برادریه که در ویزا دادن به ایرانی ها سخت گیری نمیکنه. ویزای چین رو هم مثل ویزای روسیه بهتره که به آژانس های مسافرتی بسپرید. هزینه ویزا حدود ۱۵۰ دلار هست و بنظر میرسه تنها به یک نامه تمکن مالی خوب نیاز دارید‌ (میتونید پول از آشنا ها قرض بگیرید و بعد از صدور نامه تمکن بهشون برگردونید)

خوبی ویزای چین اینه که به رزرو هتل یا هواپیما نیازی نداره و تا ۳ ماه پس از صدور ویزا اعتبار داره. تو این ۳ ماه میتونید به چین وارد بشید و تا حداکثر ۱ ماه داخل خاک چین بمونید. هتل و پرواز هاتون رو میتونید پس از دریبافت ویزا و در حین سفر بگیرید. کسی تو فرودگاه مدرک خاصی جز پاسپورت ازتون نمیخواد!‌ (هرچند بد نیست موقع ورود به هر کشوری همیشه یک رزرو هتل و پرواز برگشت همراهتون باشه)

پرواز های زیادی به شهر های مختلف چین از ایران هست. ارزون ترین هاشون از ایرلاین های داخلی خودمون هستن. پیشنهاد میکنم بلیط رفت و برگشتتون از شهر های مختلف باشه. من خودم بلیط رفت رو به شهر پکن گرفته بودم و برگشت رو از شانگهای. تو این سفر بیست روزه، تصمیم گرفته بودم که برنامه ریزی متفاوتی نسبت به سفر های قبلیم انجام بدم و شهر هایی که بین توریست ها خیلی معروف نبودن رو هم ببینم. شهر هایی که من در کشور چین دیدم نسبتا زیاد بودن:

پکن، شی آن، چنگدو، ژانگجیاجیه و شانگهای

در طی ۲۰ روز سفر شهر های بالا رو میتونم به شکل زیر توصیف کنم:

پکن

شهر بزرگی بود ولی ارزش یک هفته موندن رو نداشت. تمام امکاناتی که از یه پایتخت انتظار دارید رو براورده میکنه ولی به هیچ عنوان یک مقصد گردشگری واقعی نیست. اگه مثل من اشتباهی مدت زیادی هاستل/هتل توی پکن رزرو کردید، در انتظار سر رفتن حوصله و موبایل بازی های طولانی در هاستل/هتل خودتون باشید!

نمایی خلوت از دیوار بزرگ چین در میان تپه های سرسبز
هرچند پکن جای زیادی برای دیدن نداره، ولی اگه دیوار بزرگ چین رو نبینید انگار چین رو ندیدید!
میدان تیان آن من و تصویر مائو زدونگ معروف
میدان تیان آن من و تصویر مائو زدونگ معروف

تعداد روزهای پیشنهادی: ۳-۴ روز

شی آن

نسبت به پکن شهر کوچیکتریه، بافت شهری کاملا متفاوتی نسبت به پکن داره و قطعا تفاوت زیادی بین این دو حس خواهید کرد! از مقاصد گردشگری معروف کشور چین نیست، و همینه که جالبش میکنه. لشکر سفالین تراکوتا و خیابان های مسلمان نشین از دیدنی های اصلی شهر هستن.

شی آن زیر باران
دور تا دور شهر شی آن با دیوار بزرگی به شکل مربع احاطه شده و میشه رو این دیوار قدم زد و دوچرخه سواری کرد.
دور تا دور شهر شی آن با دیوار بزرگی به شکل مربع احاطه شده و میشه رو این دیوار قدم زد و دوچرخه سواری کرد.

تعداد روزهای پیشنهادی : ۲-۳ روز

چنگدو

باز هم شهری متفاوت، چنگدو شهر نسبتا مدرنی هست و به داشتن تفریحات شبانه و غذا های بسیار خوشمزه معروفه. اگه تا الان از غذا های چینی خوشتون نیومده، باید غذا های سیچوانی رو امتحان کنید! همه چی به شدت تنده و غذا ها به مراتب خوشمزه ترن! چنگدو عالیه. بیشتر از پکن پیشنهادش میکنم.

تعداد روزهای پیشنهادی: ۴-۵ روز

ژانگجیاجیه

باز هم شهری کاملا متفاوت با شهر های قبلی… ژانگجیاجیه عالی ترین مقصد سفرم به چین بوده و در اینده قصد دارم یروزی دوباره این شهر رو ببینم! ژانگجیاجیه بهشت افراد طبیعت دوسته

کوهستان هایی که مثل سیخ از زمین سر به فلک کشیده اند.
کوهستان هایی که مثل سیخ از زمین سر به فلک کشیده اند. اگه بگم ژانگجیاجیه عجیبترین جایی بوده که تو زندگیم دیدم اغراق نکردم. اینجا حتی از سرزمین پاندورا فیلم آواتار هم رعب انگیز تره.
وولینگیوآن، شهرستانی که خارج از شهر ژانگجیاجیه بود، رنگارنگ ترین مقصد من در کل سفرم به چین بود.
وولینگیوآن، شهرستانی که خارج از شهر ژانگجیاجیه بود، رنگارنگ ترین مقصد من در کل سفرم به چین بود.

تعداد روزهای پیشنهادی : ۳-۴ روز

شانگهای

مدرن ترین مقصدی که توی چین داشتم، شانگهای یه شهر بین المللیه و شاید جو چینی کمتر احساس بشه. شانگهای تنها جاییه که مردم شاید بتونن انگلیسی حرف بزنن. شاید بعضی گردشگر ها از مقاصد مدرن خوششون نیاد، ولی شانگهای با اینکه شهر مدرنیه، به اندازه کافی دلبری میکنه.

آسمان خراش های شانگهای از نمای بالا
آسمان خراش های شانگهای و نماد داس و چکش که همه جای شهر دیده میشه کنتراست جالبی رو بوجود میاره!

تعداد روزهای پیشنهادی: ۳-۴ روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *